5 kg ner på sju dagar

Ja det låter tokigt. Inte sunt alls, men så är det ofta första veckan när man försöker gå ner i vikt. Man tappar mycket vatten och sånt har jag hört. Så det kanske inte är fem "riktiga" kilon men jag är såå glad. Kläderna sitter annorlunda och jag har gått ner en storlek. Så allt jag tänker på att shopping shopping. Tror det är som för nyförlösta, när dom precis fött barn så känner dom sig supersmala men egentligen är det bara så stor skillnad från babymagen. Jag känner mig verkligen smal. Men jag ser ju på vågen att jag fortfarande är överviktig. Enligt bmi (26) så är jag överviktig.

Men strunt i det. Jag känner mig snygg och då är jag snygg. Att jag inte druckit alkohol gör dessutom att jag har en massa pengar över till att shoppa. Det kanske låter ytligt men det jag lägger massa tid nu på att fundera ut olika outfts. Jag är särskillt nöjd med en helsvart kombination jag hade på mig här om dagen. Borde ta kort när jag tycker jag lyckas så att jag kommer ihåg. Ibland känns det verkligen som att jag inte har något att sätta på mig.

Nu finns det ju en risk inför kommande vecka att jag har höga förväntningar. Jag skulle vilja gå ner mer men kroppen kanske stannar upp en stund nu för att återhämta sig. Då är det viktigt att inte ge upp, Att inte falla tillbaka i dåliga vanor. Planering är fortfarande viktigt, och förberedelser. På torsdag kommer dessutom juicerna och jag har bokat in yogapass på lördag. (nu kom jag på att jag dessutom köpt nya träningskläder, vilket får träningen att kännas roligare.)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

harligareliv.blogg.se

livsstilsblogg med inspiration till ett härligare liv

RSS 2.0