Söndagsgöra!

 
En vecka på supermånaden har gått och jag har hållt till planen enkigt punkt och pricka. Det har faktiskt varit ganska lätt och jag har tappat 3,5 kg. Den här söndagen har jag inget inbokat utan dagen går i planeringen tecken. Fundera över veckan som varit och förbereda för veckan som kommer.

- Tvätta och bestämma outfits så att jag slipper dra ut hela garderoben på morgonen och krisa över klädval. 
- Damsuga och torka golv, älskar att göra rent hemma. Ett städat hem är symboliskt för mig och betyder att jag mår bra. Kaos i mitt hem är förknippat med ett dåligt psyke. En liten tjej som inte vet sitt värde och som inte orkar ta hand som sig själv och att världen runt omrkring är för stor och oövervinnerlig så varför ens göra ett försök. 
- Jag ska också köpa in lite nya saker inför veckan. Lite matsaker och lite sminksaker och kanske lite träningssaker. 
- Träna - Min nya rutin är att tvätta håret två ggr i veckan istället för varje dag och då göra det ordentligt. Söndag och onsdag är tvätta håretdagar men då är det också träning innan som följs av bastu med inpackning. Sedan fönad jag håret lång och fixar beachlockar med platttång. Den här lilla rutinen är magisk för själaro och kroppen känns helt underbart mjuk efterråt. 
 
I veckan ska jag fortsätta med mitt kostschema för det har verkligen gett resultat och det är dessutom gott och enkelt att följa. På torsdag kommer leverans av juicer som räcker hela helgen och jag ska köra en slags juice-detox. Jag gjorde detta förra året med och effekten var magisk. Första dagen va hemsk och jag kommer ihåg att jag gick och la mig illamående och med huvudvärk. Andra dagen vaknade jag upp och mådde bättre än någonsin. Så det kommer bli min helg Jag har inget annat inplanerat än yogapass, promenader och juicer. Ser fram emot en lugn helg och ska försöka läsa mycket och ta långa bad. En annan positiv grej med att köra en sån juicdetox är att när man är klar så har liksom magen vangt sig på nåt sätt med att inte ha så mycket mat i sig så det blir mycket enklare att äta lagom portioner. Jag som alltid varit ett matvrak kan faktsikt uppleva mätthetskänsla efter en sån period vilket jag sällan gör annars så det kommer bli viktigt för mig att hålla i den känslan efteråt och hålle nere lite på portionerna. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

harligareliv.blogg.se

livsstilsblogg med inspiration till ett härligare liv

RSS 2.0