Budget Lyxliv!

Funderar idag på hur jag vill styra mitt liv. Drömmer ofta stora drömmar om ett liv i lyx och flärd. Jag vill ha ett landställe vid vattnet så att jag kan ta mitt morgonkaffe i solen. Jag vill bo i en stor fin lägenhet så att jag ha stora middagar och njuta av god mat och goda viner. Jag vill ha en pool. Jag vill tjäna mycket pengar så att jag kan unna mig vardagslyx. Vackra kläder. Behandlingar. Massage. Och visst är det fint. Och dyrt. Så varför vänta till jag är där? Finns det möjlighet att nå dit utan att det kostar lika mycket..
 
Vackra kläder. Måste det vara dyrt? I helgen fyndade jag en klänning för 85 kr på second hand. Den har ett vackert mönster och går ner till mina anklar. Den är den perfekta bohemiska/Designer/coola klänningen som jag letat efter. 
 
Jag bor nära vattnet. Jag kan se vattnet när jag vill. Jag kan sätta mig och äta frukost på mitt nyupptäckta cafe som ligger på en brygga helt ostört. Fyra minuter från min lägenhet. Helt otroligt egentligen. Jag kan ta en filt och lägga mig i gräset. Jag kan gå ner och ta ett morgondopp. Ett kvällsdopp. 
 
Jag har världens finaste bakgård så stora middagar på sommaren är knappast ett problem. 
 
Inte intima middagar hemma hos mig heller. Jag kan ju skapa en supermysig liten middagsstund. Vackra tallrikar och bestick på loppis. Samma med glas. Blommor och fina ljus. 
 
Jag kan spara in pengar på att bo litet till att gå på behandlingar. Jag kan göra matlådor till jobbet och lära mig att göra god vegetarisk mat. Som jag antar är mycket billigare än kött och fisk? 
 
Jag kan byta tjänster med andra personer. 
 
Jag kan måla, lyssna på musik och läsa böcker! Så lyxigt och superbilligt. 
 
Jag kan träna, yoga och gå på dansklasser. Också superlyxigt och billigt. Och det bästa av allt: Det finns bastu på gymmet. Jag kan alltså basta precis när jag vill. 
 
Bada i badkaret. 
 
Ha sex
 
Umgås med nära och kära.
 
Jag kan alltså leva mitt budget lyxliv när jag vill. Om jag släpper tankarna på hur det "ska" vara och bara fokusera på själva njutet. 

Idag missade jag min morgonpromenad men tog med dojjor till jobbet och ska nu ta en timmes ljuvlig promenad i en av stockholms finaste parker. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

harligareliv.blogg.se

livsstilsblogg med inspiration till ett härligare liv

RSS 2.0