Två dagar till semester!

Med två dagar till semester så tänkte jag göra en lista med regler för min semester så att den ska bli så njutig som möjligt!


- Var snäll mot dig själv. Du får inte tänka en enda elak tanke om dig själv på hela semestern. Tankar som är ok: Du är bra, du är snygg, du är snäll, du gör så gott du kan, du duger precis som du är, du är rolig, du är smart.

- Bada varje dag. Hittils har jag bara badat en gång den här sommaren men tänker att varje dopp kommer skapa semesterkänsla. Vill ligga och soltorka på en brygga efteråt och äta jordgubbar.
- Läs en timme om dagen. Har så många böcker jag vill läsa så trologtvis kommer det bli mer än en timme om dagen, men regeln behövs nog för att "komma igång".

- Yoga en timme om dagen. Dels för att känna att jag är i semestern och njuta av nuet och må bra, men dels för att va fett att komma tillbaka efter semestern och ba: Vara ganska duktig på yoga.
- Gå en promenad varje dag. Minst allså. Älskar att promenera och uppleva stället jag är på. Ska se till att ha joggingskorna med mig överallt så kan jag ta mina tidiga morgonprommisar och "se staden vakna till liv" som min mamma brukar säga.

- skriv en dikt om dagen. För att få igång min kreativa sida. inga krav på kvalité dock. Undra om jag ska posta dikterna här?

- skriv dagbok varje dag. Det vore väl fint, för att checka in mig själv och hålla koll på att jag håller mina semesterregler.

- Lägg din energi på möten med människor. På semestern ska jag SE människor. Hälsa på kassörskan och LE. Vara öppen för möten. Vara genuint nyfiken och Ta Mig Tid.

- Gör styrkeövningar, rumpa, mage armar rygg. Ah det här vore ju också fett, komma tillbaka från semestern och vara stark?

- Lyssna på smarta kvinnor. Bli klokare. Har ett sånt sug efter det. Drivna, galna, modiga kvinnor som går sin egen väg.

- Var modig själv. Våga bada inför andra. Våga flörta. Våga ha galna kläder som du tycker är fina. Våga träffa personer som vill träffa dig.

- Ät frukost i solen. Ägg och kaffe i solen, gröt med jordgubbar, blir det mer sommar?

- Ingen kille ska få dig att må dåligt ens en sekund. Eftersom att detta ska vara en njutsommar så vore det väl för olyckligt om jag lät en kille påverka mitt mående.

- Absolut förbjudet att söka bekräftelse i killar på något sätt. Ja, det har ju varit lite si och så med den här grejen på sista tiden men på semestern är det benhårt nej. Om någon kille vill komma och bekräfta mig så VÄLKOMMEN! Men jag kommer inte söka upp det.

- Ha lösa pengar i fickan och ge till personer som behöver. MM det här borde jag alltid ha, men kan väl börja på semestern.

Det var det jag kom på just nu, fyller på listan eftersom. Ska skriva ut den och ha med mig och läsa varje morgon.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

harligareliv.blogg.se

livsstilsblogg med inspiration till ett härligare liv

RSS 2.0