Dag 1!

Mitt liv verkar kretsa mycket kring personlig utveckling. Både fysisk och psykisk. Jag har alltid något pågående  projekt och mitt liv tycks lite knepigt att få ihop. Speciellt den där balansen alla snackar om. Hur får man till den? Jag är bra på en sak i taget. Min psykolog sa en gång: Men gör det så mycket då? Att det där andra runt omkring blir lite lidande när du har ett så stark fokus på ett projekt. Du får ju ialla fall EN sak gjord väldigt bra. Det var skönt att höra då, och väldigt sant DÅ.
 
Men nu känner jag för att ha balans. Jag kan göra allting lite halvbra då. Äsch! Det är väl inte så farligt? Massa människor gör saker halvbra och det är ingen som tycker illa om dem. Jag tror också att den enda som förväntar sig fantastiska prestationer av mig är jag själv. Och därför är jag den enda som också hindrar mig själv när jag inte klarar av att leverera halvbra saker. Slut på det nu! 

Här kommer jag och gör saker bra, halvbra, utmärkt och ibland riktigt dåligt. Men jag GÖR i alla fall saker och framförallt SKA jag VÅGA göra saker. 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

harligareliv.blogg.se

livsstilsblogg med inspiration till ett härligare liv

RSS 2.0