Kompass

Idag har jag svårt med kompassen. Är jag inne på rätt spår? Alltså dit jag vill. Enklaste är väl att fråga sig själv om de valen jag gör idag tar mig närmare eller längre bort från mitt mål.

Jag hade svårt att sova igår och sökte kortvarig bekräftelse vilket verkligen tar mig bakåt en massa steg. Men jag lyckades identifiera det och stoppa mig själv. Så enkelt det är att ratta i in i djupa gamla spår. Dom sitter där i ryggmärgen. Speciellt enkelt tycker jag det är när jag har dåliga känslor. En dålig känsla kan vara rädsla eller sorg och jag vet ju exakt hur jag ska hantera det. Men om jag inte är beredd så hamnar jag jättelätt i destruktiva mönster.

Jag är så glad och tacksam att jag kan identifiera det och att jag till och med lyckades spåra ur det där dåliga i stunden.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

harligareliv.blogg.se

livsstilsblogg med inspiration till ett härligare liv

RSS 2.0